Monday, September 7, 2009

Merayap @ Melaka

Monday, September 7, 2009
Salam semua....

The story about what happen in this week during merayap2 kt melaka, hahaha.... Sebaik saje aku blk ke sini selepas bercuti time merdeka tu, mcm2 tempat aku dh merayap, hehe... But, aku x g merayap sorng, aku g dgn hero yg selalu kuar mlm iaitu batman!!! so, dgn bat mobile dia la kami merayap satu melaka... tapi, sebelum aktiviti2 merayap kami nie, aku ade sekali g berbuka dgn bdk2 umah aku iaitu dannie, danial, lisz n tetamu istimewa, farid di soul garden... actually, kami rancang pn last minit, coz kebetulan aku nk bila tiket raye... so, alang2 nk kuar, pe kate kite buke je kt luar... jd, soul garden lah tempat yg dipilih...

 
Gambar dekat Soul Garden
-
Sekarng, barulah bermula aktiviti merayap aku dgn batman, hehe... biasenya, tiap2 mlm kami g solat tarawikh dkt masjid mitc n lps je solat, mkn kt kdi ar-rahmah... tu aktiviti tiap-tiap hari... yg specialnye, first berlaku pd hr jumaat bersamaan 11/8/09. Seperti biase, kami solat jumaat dkt masjid mitc... lps je hbs solat n make-up2 skit, kami gerak ke dahtaran pahlwan... tujuannye, aku nk g shopping raye, hahahaha.. cian kt batman coz terpaksa bwk aku, tp duli ape aku, hehe... so, aku g shopping kt al-ikhsan, beli 2 helai baju... lps tu jln2 satu dp... then aku nmpk satu baju yg best kt satu kdi... so, nafsu nye psl, aku beli gak baju nie, huhu... hbs je shopping, singgah jap beli berbuka kt bukit baru, terus plng ke umah... mlm tu mmng letih gile aku... lps je berbuka n solat maghrin, terus tido lena....
-
 
baju raye aku

Then, hr ahad (6.9.09) kami buat mission merayap yg kedua... mission start sebaik je hbs berbuka n solat maghrib... first kami g isi minyak kt ayer keroh n merayap sekitar ayer keroh... lps tu aku g cr jersey man utd br kt taman cempaka... cr jersey ciplak je, murah.... lps je aku beli jesrey, kami plan nk g melantak kt klebang... tetapi, satu plan yg x diduga........... kami g naik eye of malaysia, haha... first time aku naik!! byr xde la mhl sgt klau ade mycard n student card... mula2 batman mls nk naik.. tapi, aku paksa gak dia smpi dia naik gak... rupa-rupanya batman ni muka je ganas mcm mat rempit, tapi takut tinggi, gayat... patut la dia xnk naik... menjerit mcm bdk kecik kt ats tu... ish2...

 
  
  
gambar2 at eye of malaysia
-
Lps naik eye of malaysia, br lah kami g melantak kt klebang... kami mkn roti john & ayam golek.. terbaik gk la... hbs mkn, mission selesai... pulang ke umah... maybe this mission will continue this coming week, insyaAllah....
-
adios & wassalam...

0 comments: